pondělí 3. března 2014

Jak jsem Firefox předělával na Operu

To, že mám Operu ze všech webových prohlížečů nejraději, jsem tu již párkrát zmínil. Kdysi jsem také naivně napsal, že kdyby Opera používala jako renderovací engine WebKit, bylo by to žůžové, protože bych stále nemusel řešit nějaké nekompatibility, nejčastěji s Googlem. Jenže ono se to opravdu stalo, Opera přešla na WebKit, resp. na jeho Google fork Blink a ono to zas tak žůžové není, protože ono to přestalo být "Opera" a navíc i kompatibilní s Linuxem. Zatím je tu stále Opera 12.16, ovšem když mi weby Gogolakova gangu opět začaly vyhrožovat, že mám špatný prohlížeč, podíval jsem se na to, čím ji nahradit. A protože mě Gogolak čím dál víc štve, rozhodl jsem se, že dám před Chromajzlem přednost Firefoxu, i když se mi vždy zdál ještě chromější.

Nakonec to není až takový průšvih, jak jsem předpokládal, ale ty hodiny strávené prohrabováním se v stovkách různých rozšíření mi nepřijdou jako nejlépe strávený čas. Ale jak se říká, všechno zlé je k něčemu dobré, trochu mi to rozšířilo obzory a třeba tímto zápiskem nějaký ten čas ušetřím podobně postiženým Operátorům ...

Opera měla v základu všechno, co jsem považoval za užitečné a nikdy jsem se nesnažil to nějak výrazně vylepšovat. Už pěkných pár let používám pracovně Firefox, protože Opera prostě v minulosti nefungovala se vším, co jsem potřeboval, ale ani tam jsem nikdy necpal žádná rozšíření, snad s výjimkou myších gest, protože pracovně browser zase používám jinak, než nepracovně.

Nebudu tu psát, v čem všem je mrtvolka lepší (i když nějakému srovnání se samozřejmě nevyhnu), ale napíšu, co všechno jsem si do Firefoxu přidal, nastavil, objevil, abych neměl pocit, že mi něco chybí. Ve hře je Firefox 27 a nadpisy následujících odstavců jsou klikací, pokud pojednávají o externích rozšířeních.

Přepínání mezi panely (taby) klávesnicí

Oproti Opeře fungují ve Firefoxu klávesové zkratky Ctrl+PgUp/PgDown pro postupné přepínání panelů. Jenže jsou značně nestabilní, protože je Firefox dovoluje přerazit javaskriptu webových stránek a tak přestanou přepínat taby typicky třeba na Google+, kde vám to začne fungovat tak, jako byste Ctrl nedrželi. Na druhou stranu ve výchozím nastavení nepřepíná pomocí Ctrl+Tab v pořadí podle použití, ale také jak je to v liště za sebou, což neodpovídá zaběhlým zvyklostem, i třeba z přepínání oken v desktopovém prostředí. Ctrl+Tab mě má přepnout na posledně aktivní tab, jinak je mi k ničemu. Firefox to ale umí, jen se mu to musí nastavit:

about:config
browser.ctrlTab.previews - true

Tím se nejen změní řazení při přepínání, ale navíc se vám ještě bude zobrazovat pás s náhledy. Shift samozřejmě obrací směr. Ačkoliv je v configu ještě volba
browser.ctrlTab.recentlyUsedLimit
stejně mi těch náhledů zobrazí vždy 6, bez ohledu na šíři obrazovky.

Tab Groups (Skupiny panelů)

Pokud by vám stačil jen náhled všech otevřených stránek s možností vyhledávání podle url a titulku, vystačíte si s vestavěnou funkcí seskupování panelů (Tab Groups), která, jak název napovídá, umí navíc vaše panely seskupovat do pojmenovaných skupin. Zatímco Opera 12 umožňuje panely seskupovat přímo v liště s panely (taby), Firefox vám umožní používat skupiny panelů úplně odděleně, jako byste měli pro každou vlastní okno.

Klávesové zkratky:
Shift+Ctrl+E - náhled skupin panelů
(Shift)+Ctrl+` - přepínání mezi skupinami. Je to ta klávesa nad Tab, s českým rozložením je třeba přidat klávesu AltGr (pravý Alt)

Navigace po náhledech stránek normálně šipkami, Enter aktivuje a když začnete psát, zvýrazní se okna, která napsaný řetězec obsahují v titulku, nebo url. Dokonce když máte otevřeno více oken, jsou prohledávána všechna a ve spodní části aktuálního okna se zobrazí i výsledky těch ostatních. Jinak si skupiny můžete pojmenovat a aranžovat v náhledu jak je libo.

Tab Groups má ale jednu zásadní, mně nesympatickou, vlastnost - přišpendlené taby, zobrazuje malinké vpravo okna každé skupiny a ani v nich nevyhledává.

Showcase - náhledy a vyhledávání v panelech

Když máte otevřeno padesát tabů například s dokumentací, jeden vypadá jako druhý a jako padesátý, stává se nezbytností i vyhledávání podle obsahu stránek, nejen url a titulku. Rozšíření Showcase umí vyhledávat ve všech jmenovaných. Podobně jako Tab Groups zobrazuje náhled otevřených stránek a to ze všech oken, nebo aktuálního, navíc si můžete vybrat, zda se zobrazí v samostatném okně, panelu (tabu), nebo jako postranní panel. A na každou možnost máte k dispozici zvláštní tlačítko do lišty rozšíření, takže to můžete kombinovat. Ignoruje skupiny, což mi vyhovuje. Vyhledávání funguje okamžitě, jak začnete psát a náhledy stránek jsou filtrovány, takže neodpovídající zmizí. Je to rychlé, z náhledů můžete stránky i ovládat, včetně toho, že si můžete v nastavení naklikat, jaké položky chcete mít v kontextovém menu. Jen jsem (zatím) nezprovoznil klávesové zkratky.

Tab Scope - náhledy po najetí myši

Z Opery jsem zvyklý i na to, že najetí myší nad záložku panelu (tab) zobrazí náhled stránky, který zastupuje. Funguje to plynule, jak přejedete nad další, aktualizovaný náhled se posune spolu s myší. Přesně takhle funguje rozšíření Tab Scope, ale navíc je náhled interaktivní, funguje jako normální stránka, můžete do ní klikat (akce tlačítek myši si můžete předefinovat), posouvat obsah kolečkem, pravým kliknutím si náhled můžete zvětšit a rozměry a další chování si můžete v nastaveních definovat podle potřeb. Zatím se mi to líbí víc, než originál.

Prevent Tab Overflow

Firefox se chová tak, že záložka panelu (tab) nemůže být menší, než nějaká definovaná hodnota, což dělá asi deset tabů na 1280 bodů, pak začne lézt za roh a jen zobrazuje šipky pro posouvání celé lišty. To není nic pro mě a toto rozšíření tento limit eliminuje, takže Firefox taby nadále zmenšuje. Tohle rozšíření ale umí i další užitečné věci jako je schování křížku pro zavření aktivního panelu dokud nad něj nenajedete myší, zůžení záložek přišpendlených panelů, nezobrazovat favikonu, když ji stránka nemá (FF jinak zabírá místo prázdným rámečkem) a také ztmavuje záložky panelů, které ještě nejsou načteny.

Tab Mix Plus

Toto rozšíření pokrývá většinu nastavení kolem tabů a eliminuje i nutnost toho předchozího (Prevent Tab overflow), protože si můžete nastavit minimální, i maximální šíři tabu podle vlastního uvážení. V dalších optimalizacích využití místa na taby ale ztrácí.
Já jsem se k tomuto rozšíření dostal díky tomu, že jsem hledal, jak zařídit, aby se po zavření tabu aktivoval předchozí aktivní a ne ten napravo od zavřeného, který je v drtivé většině případů úplně irelevantní. Další z věcí, které řeší a na kterou jsem ze začátku nadával jak špaček, je duplikace (klonování) tabu, protože Firefox to sice umí, ale musíte si to najít v nějakém manuálu, dělá se to přes stisk Ctrl a potažení tabu myší kus vedle. To je sice úchvatné, ale proč to kurnik neni i v tom kontextovém menu, kde to najde každý a kde není třeba sahat na klávesnici? Rozšíření Tab Mix plus to tam přidá, ale umí toho ještě podstatně víc. Naklikáte si tam položky do kontextového menu, nejen tabu, ale i stránky, dokáže i nahradit vestavěného správce session, tedy toho aparátu, který se stará i o opětovné otevírání panelů po restartu, také umí různě zvýrazňovat nenačtené, či neaktivované taby, zkrátka skoro všechno, na co si vzpomenete. Zastane práci mnoha jiných rozšíření.

DblClicker

Rozšíření, které vám umožní konfiguraci chování dvojitého klinutí jak na panel (tab), tak na odkaz. Můžete double-clickem na tab stránku zavřít, nebo duplikovat a na odkazu si na něj můžete nastavit otevření na pozadí v dalším tabu, což uvítají ti z nás, kterým selhalo prostřední kolečko myši (sláva Logitechu, použil jsem ho asi desetkrát), které má tuto funkčnost standardně.

Navigace klávesnicí ve stránce

Opera nabízela specialitu zvanou Spatial Navigation, která umožňovala přirozený pohyb po odkazech na stránce pomocí kurzorových kláves použitých se Shiftem. Když člověk tu myš prostě do ruky vzít opravdu nechtěl, nebo dokonce nemohl, tak to byl nejjednodušší způsob. Bohužel jádro Gecko tuto funkčnost nepodporuje a tak nenajdete ani žádné rozšíření, které by vám tuto funkčnost přineslo. I prohlížeče založené na WebKitu jsou tu ve výhodě. Sám Firefox umí tzv. Caret Browsing mód, který aktivujete klávesou F7, kde se kurzorovými klávesami pohybujete po stránce jako po read only dokumentu, jenže na dnešních stránkách je to často úplně nepoužitelné. K Firefoxu je i doplněk umožňující navigaci ve stylu Vim, což je sice mocné, ale pokud to člověk neovládá bude mít po aktivaci rozšíření opravdu těžkou hlavu. Velmi jemně řečeno.

Zajímavou možností je ale instantní vyhledávání, které vám po stisku "/" (lomítka) umožní napsat hledaný text a pokud vám označí odkaz (i část), můžete ho stiskem klávesy Enter okamžitě aktivovat. F3 vás posune na další výskyt. To koncepčně zapadá do současných linuxových desktopů, kde se navigace psaním stala základem. Je to většinou daleko efektivnější, než Spatial Navigation, o nekonečném mačkání klávesy Tab nemluvě. Navíc můžete Firefox nastavit tak, abyste vůbec nemuseli mačkat lomítko a začal vyhledávat okamžitě, jak začnete psát. Dokonce je to v hlavním nastavení:
Preferences (Předvolby) > Advanced (Rozšířené) > General (Obecné) > Accessibility (Usnadnění)> Serch for text when I start typing (Psaním vyhledávat text na stránce)
Pokud byste to chtěli dotáhnout ještě dál, můžete si k této volbě v about:config aktivovat klíč

accessibility.typeaheadfind.linksonly - true

čímž si objednáte vyhledávání pouze v odkazech. Pokud pak budete chtít hledat v celém obsahu, aktivujete klasické vyhledávání pomocí zkratky Ctrl+F, nebo zmíněné lomítko "/", pro vyhledávání instantní.

All-in-One Gestures

Další základní vymožeností Opery jsou gesta se stiskem pravého tlačítka myši, která mohou usnadnit ovládání prohlížeče. Sám jsem si zvykl především na zavírání stránek nakreslením L. Rozšíření All-in-One-Gestures tuto funkcionalitu Firefoxu zajistí v dostatečné kvalitě. Krom čmárání přináší i další specialitu Opery a to přepínání mezi panely (taby) pomocí otáčení kolečka myši při současném držení pravého tlačítka myši. Jen řadí pouze podle pořadí v liště.

FxIF

Rozšíření, které umožňuje zobrazit k fotografii na webové stránce EXIF (pokud ho obsahuje). I tuto funkcionalitu má Opera v základní výbavě již nejméně dekádu a zvídavý fotografický nadšenec se bez ní neobejde. Toto rozšíření je jediné, které má nějakou úroveň zpracování, v GNOME Shell jen postrádám tlačítko pro zavření okna s EXIFem, protože se zobrazuje jako modální a autor s tím (pochopitelně) nepočítal. Takže klik pravým na horní lištu a vybrat z menu, nebo klávesa Esc.

Exify

Další zajímavé rozšíření zobrazuje základní EXIF informace (pokud jsou dostupné) hned po najetí myši nad fotografii, což je velmi pohodlné. Kdyby tu byla i podpora GPS souřadnic s možností přejít na mapu, bylo by to dokonalé.

Super Start

Další z věcí, nad kterou jsem u Firefoxu kroutil hlavou, je absolutní nic v nově vytvořeném panelu (tabu). Kdo může mít užitek z ničeho? Update: To mé nic se ukázalo jako nevýchozí nastavení, pravděpodobně pozůstatek po upgradech, ale FF umí zobrazit 9 dříve použitých stránek s možností připíchnutí, ale i to nestojí za moc, přímé připíchnutí stránek mimo aktuálně zobrazenou historii je komplikované. Takže stále nezbývá nic jiného, než si dohledat nějaké rozumné rozšíření. Já jsem si zatím vybral právě Super Start, který mi Opeří Speed Dial zastoupí více než dostatečně, protože umožňuje to samé, plus vytváření skupin, otevírání posledně zavřených tabů, čmárání poznámek a bůh ví čeho ještě.

Page Zoom Button

Opera také měla ve spodní liště posuvník pro plynulé zvětšování a zmenšování stránky, což jsem využíval při ovládání z větší dálky při tzv. gaučovém použití. FF má vlastní tlačítka +/- pro toto použití, která si můžete přidat, ale rozšíření Page Zoom Button je lepší. Vystačí si s jedním tlačítkem, velikost můžete měnit otáčením kolečka, nebo klikáním na pravé a levé tlačítko myši, prostředním tlačítkem, nebo levým se Shiftem zoom vrátíte na výchozí hodnotu.

InstantFox

I toto rozšíření jen substituuje výchozí funkčnost Opery, která spočívá v možnosti vybrat si vyhledávač zkratkou před hledaným výrazem. g pro Google, w pro Wikipedii, gt Google Translator, i Google Images, m Google Maps, ..., c pro kalkukačku. Přidat si můžete i vlastní zkratky a vyhledávače. Je to lokalizováno, takže při aktivované češtině budou zkratky jiné. jen je dobré zakázat instantní vyhledávání (jak píšete) pro Google, protože mu to přijde podezřelé a začne otravovat s vyplňováním captchy, abyste dokázali, že nejste roboti.

Download Manager - rozumný jsem nenašel

Nic rozumného a navíc ještě funkčního jsem nenašel. Opera uměla především stahování zapauzovat a opět navázat, to mi prostě ve Firefoxu chybí. Aha tak pauzovat umí, jen se to chová trochu podivně. Každopádně je to nástroj hloupý, který vám ani neotevře adresář, kam jste soubor stahovali, pokud ho stopnete. Je to cesta do pravěku.. Máte-li tip na něco lepšího, sem s ním!


Zavření posledního tabu nezavře okno

about:config
browser.tabs.closeWindowWithLastTab - false

Nastavení tlačítka zavírání tabů


about:config
browser.tabs.closeButtons

Význam jednotlivých nastavení je následující:
0 - zobrazit zavírací tlačítko pouze na aktivním tabu
1 - zobrazit zavírací tlačítka na všech tabech (výchozí)
2 - nezobrazovat zavírací tlačítka nikde
3 - zobrazit zavírací tlačítko na konci lišty s taby - zavře vždy aktivní

Podpora barevných profilů

Tohle je věc, kterou umí Firefox oproti konkurenci už pár let a tak se vám budou správně zobrazovat i obrázky, které nejsou v základním sRGB profilu. Je zábavné, když se s kamarády fotografy hádáme o tom, že je barevnost vystavené fotografie divná a nakonec z toho vyleze, že to je v Adobe RGB a každý na to koukáme skrz jiný prohlížeč s různou interpretací barev. Takže tohle je naopak jen vypíchnutí přednosti.

Adblock Plus, Ghostery

Zásadní rozšíření, která cpu do každého prohlížeče. Bez prvního jsou některé reklamou přeplácané stránky naprosto nepoužitelné a druhé omezuje všudypřítomné šmírování.

Závěr

Dlouho jsem se Firefoxu bránil, jeho výchozí funkcionalita a konfigurace mě hodně odrazovaly, prohrabávat se milióny rozšíření mě nebaví a dokud jsem k tomu nebyl donucen, tak jsem to nedělal. Štvalo mě na něm oproti Opeře milión věcí už od jeho vzniku a tak úplně jsem nechápal jeho úspěch. Malinko si mě udobřil s příchodem verze 3.0, i když se tam s nasazením Tab Groups opět potvrdila neschopnost vývojářů vytvořit použitelné uživatelské rozhraní, když aktivační tlačítko cestovalo ze strany na stranu.

Zásadním problémem bylo, že tu byl prohlížeč, který uměl všechno, co jsem potřeboval, sám od sebe a já neviděl důvod ztrácet čas s nějakými kriply, které je třeba všemu naučit. Když mi něco funguje, používám to, dokud nepoznám něco lepšího. Abych ve Firefoxu, nebo Chrome/Chromiu poznal něco lepšího, stojí to "příliš mnoho" úsilí na to, abych se do toho pouštěl jen tak z plezíru.

Nakonec jsem s Firefoxem oproti Opeře v některých ohledech i spokojenější, ale otázkou je, zda mi nadšení nezkazí další aktualizace FF, protože nikde není psáno, že aktuální rozšíření vydrží další sezónu. Je to podobná situace jako s GNOME Shell, který je bez rozšíření na houby a skvělým se stává až po nabalení hromady neoficiálních rozšíření, jejichž životnost je nejistá.

Každopádně: Sbohem Opero, jestli se jednou vrátíš, nebudeš to už mít se mnou tak jednoduché! Je mi to líto, přeci jen jsme spolu strávili přes deset let.. Ale sentiment je zákeřná a nepraktická svině.

Příště se třeba podívám na chromého, popravdě se nedivím, že lišáka válcuje, sám čelím tomu, že mi některé jeho vlastnosti imponují více. Zatím mám alespoň pocit, že některé mnou preferované funkčnosti zvládají rozšíření Firefoxu lépe, ale otázkou je zda to vydrží po detailnějším průzkumu, stále zůstává mnoho věcí, kterými mě Firefox vyvádí z rovnováhy.


Máte tipy na vylepšení a rozšíření? Tak sem s nimi!


18 komentářů:

  1. Ve FF používám asi jen dvě rozšíření, a po nové instalaci změním pár konfiguračních voleb, jinak nemusím prostředí nějak zvlášť vylepšovat, ale tenhle post mě vyprovokoval k instalaci rozšíření, který je v podstatě primitivní obdobou "Super Start", ale zbavil jsem se lišty záložek a ušetřil trochu toho vertikálního místa ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to všechno o zvyku, pro mě má význam především rychlá orientace v tabech s dokumentací, když programuju a v tom jsem si s FF pomohl. Naopak jsem se nikdy nenaučil používat klasické záložky, mám je jen na pracovním Firefoxu v panelu, jinak jen speed dial na novém tabu a neustále používám vyhledávání z adresního řádku a zadávám adresy ručně s využitím našeptávače z historie.
      Určitě tohle není konečná podoba mého FF, ono se to někam vyvine...

      Vymazat
  2. Obávám se, že Opera už se na linux nevrátí http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/co-se-stalo-s-operou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četl jsem, původně jsem chtěl do příspěvku přidat i odkazy právě na Eischmannovy články k tomuto tématu, ale pak se mi vytratily :)

      Vymazat
  3. Super článek, některá rozšíření jsem po přechodu od opery používal také, ale... No alespoň v mém případě se spojilo to, že mi začal firefox padat - zřejmě kvůli jednomu z rozšíření, a znatelné sekání při otevření většího počtu záložek (ale to není problém jen firefoxu, samozřejmě kromě původní opery). Takže jsem se naučil krotit, díky tomu mi z 98% stačí jen Skupiny panelů a nepotřebuji další rozšíření tabů.

    Na vyhledávací moduly nevyužívám žádná rozšíření - přidat vyhledávač (i pro české služby) lze zde MycroftProject. Písmennou zkratku lze již jednoduše upravit ve firefoxu. Absence myších gest mi kupodivu nevadí, tak nějak sám od sebe jsem začal používat více klávesnici i na procházení webů (hl. Pg Up/Down). Speedial jsem oželel - žádný mi nevyhovoval, na novém panelu mám přehled 9 nejčastěji "navštívených" stránek (moc to nefunguje, ale lze aspoň stránky připnout ručně) - jinak používám lištu záložek. Za ostatní funkce opery jsem také nic moc nenašel. Ve výsledku používám alternativy k rozšířením opery Open document in Google Docs Viewer a občas Youtube Downloader - Media downloader.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postupně určitě také přijdu na efektivnější konfiguraci a cokoliv mi přijde jako malicherné, nebo destabilizující, půjde pryč. Ani mé návyky nejsou nejefektivnější, je na čem pracovat. Bude to ještě boj, ale je fakt, že bez takovýchto impulsů bych měl tendenci stagnovat a minout nové užitečné věci. Díky za komentář!

      Vymazat
  4. Díky za článek, udělal jste kus práce. Jsem dlouholetý "Operátor", ale poslední dobou mi něco připadalo divné - žádná nová aktualizace, dříve rychlá Opera jaksi zpomalila, sekala se. Přecházím na FF jako přednostní prohlížeč, s použitím doplňků zmíněných v článku se jeho vlastnosti skutečně přiblíží výhodám, které jsem vždy viděl v Opeře.

    OdpovědětVymazat
  5. No supr článek. jen pár postřehů.

    Download manager umí pozastavit, jen ne u některých stránek to nejde. Pravé myšítko ve správci stahování.

    Tab Min Plus mi dost sekal firefox při spouštění a posouváním kolečkem myši se trhalo i u dlouhých čistě textových stránek. Vyzkoušeno i na na windows, kde to bylo OK, zdá se že to je problém spojení linuxové verze FF a tohoto doplňku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, postupně si na to musím přijít, on ten FF není nejrychlejší s tím posuvem stránky ani ve výchozím nastavení, kde vůbec nezvládá plynulý posuv. Když se to vypne, je to lepší, ale stejně nic moc a že by se to s tím rozšířením výrazně zhoršilo, jsem si zatím nevšiml. S tím pozastavením se na to ještě mrknu, že to musí podporovat zdroj je mi jasné.

      Vymazat
    2. No hele na SSD je poznat ještě brždění doplňkem Ubuntu firefox modification. V podstatě ho nepotřebuješ když mrkneš co dělá a start bez něj mi trvá 1s a s ním až 7s a i plynulost posunu je subjektivně trošku lepší když ho zkusím po dlouhé době aktivovat.

      Vymazat
    3. jo vidíš to pozastavení myslím uděláš i tím tlačítkem stop a pokud to zdroj podporuje je tam pak obnovit.

      Vymazat
    4. Dik, večer to testnu.

      Vymazat
  6. ještě doporučím ghostery - blokuje sledovací roboty a analytické nástroje (facebook, google...).

    Ve výchozím nastavení nic moc. Doporučuju nastavit blokování všeho a vypnout notifikace, bohatě stačí ta neodstranitelná ikona vpravo vedle vyhledávacího pole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je jediné rozšíření, které jsem používal už na Opeře a mám to v každém prohlížeči, samozřejmě nakonfigurované striktně.

      Vymazat
  7. Díky moc za super článek - zrovna řeším obdobný problém, kdy jsem byl coby dlouholetý Operák "přinucen" Operu opustit a jako první zkouším Firefox. Při hledání mého prvního problému (přepínání tabů) jsem vygooglil tento super článek, který mi ušetřil kus práce...

    Ještě jednou díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že to pomohlo. Když jsem před napsáním zápisku hledal já, překvapilo mě, že jsem vlastně žádnou podobně sepsanou zkušenost nenašel..

      Vymazat
  8. Ahoj, dik. FF dlouho neuměl zoomovat stránku i s obrázky, taky jsem si na to dával rozšíření. V nových verzích je to již výchozí chování, ale v léta upgradované instalaci se ta novota sama zakázala, aby to jako bylo stále stejné, takže jsem si jí všiml až na novém systému. Tak jsem si to po tvém příspěvku uvědomil a zapnul to i na tom "starém" pracovním.

    OdpovědětVymazat
  9. Prevent Tab Overflow - lepší řešení je TabMixPlus a povolení tabů do více řad, tím spíše, kdy je těch záložek opravdu moc. Zmám člověka, který Operu používá a desítky otevřených tabů vedou ke kostičkám 30x30, ve kterých něco najít si žádá velký um a další udělátka jen pro vyhledávání v tom čurbesu. Taby ve více řadách umožňují mít otevřeno mnohem více tabů a pořád se v nich solidně a na první pohled orientovat.

    DlbClicker - opět snadno řešitelné TabMixPlusem, proč na to mít další rozšíření, já mám nastavené jak křížky na tabech, tak ktřeba kliknutí na prázdném místě v pásu tabů, které vyvolá otevření posledního zavřeného tabu, což je velmi užitečné.

    TabMix(Plus) - správce sezení je mnohem lepší než ten zabudovaný ve FireFoxu, ale ani on není dobrý a občas znamenal ztrátu spousty tabů(stydím se, ale mám jich otevřených stovky). V tomto směru doporučuju Session Manager.

    Page Zoom Button - možno, ale totéž se dá vyvolat držením Ctrl + kroucením kolečka na myši.

    Na zamyšlení doporučuju rozšíření IeTab2(nutnost, pokud máte například firemní stránky fungující jen v IE, IB apod), PearlCrescentPageSaverBasic (jedním klikem vyfotí celkou stránku vč. oblastí mimo obrazovku), DonloadHelper(stahování multimédií, například videí z YouTube), TextAreaCache. Místo Adblockeru doporučuju ABE - Adblocker je zavšivený googlem, který platí vývojáře, proto likviduje mnoho reklam, ale gugl reklamu nezablokujete nikde.

    Co je na FF blbé, že neumožňuje měnit pozici lišt, tj. dát lištu s taby nalevo, což vzhledem k převaze širokoúhlých obrazovek považuju za velmi hloupé. Jsou na to rozšíření, ale žádné není slušně použitelné.

    ~mab

    OdpovědětVymazat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.