sobota 5. listopadu 2011

Nautilus 3 je opravdu trochu jiný

Nedá se nic dělat, musím si zas postěžovat. Konstruktivně samozřejmě :) Nový Nautilus se chová v mnohém trochu jinak, než jeho předchůdce a rozhodně mi naboural navigaci. Pokud z nějakého důvodu použijete pro práci se soubory výchozího správce souborů GNOME, stále je efektivnější držet se klávesnice, než myši. V dvojkovém Nautilu otevřu adresář a dál se naviguji postupným psaním jména podadresáře (pokud ho znám), kam potřebuji. Nalezený adresář odentruji, tedy otevřu, a psaním pokračuji dále. Když se spletu Backspacem poslední písmeno smažu. A najednou je tu Nautilus 3 a všechno je jinak. Dobře, ne všechno, ale dost na to, aby mě to na..štvalo. Takže začnu psaním vyhledávat adresář, Enterem ho otevřu, píšu další adresář a... prdlačka. Co to kur..nik je? Vyhledávací políčko po otevření adresáře nezmizelo, jak jsem očekával, ale zůstalo i se svým obsahem a tak jsem zadáváním dalších znaků nemohl uspět. Kur..nik, říkám si, a začnu automaticky mačkat klávesu Backspace. Co to kur..nik zase je? Aha, vím, že Backspace v novém Nautilu supluje chybějící navigační ikonu "přejít k nadřazenému adresáři", ale i když jsem v textovém poli vyhledávání? Paráda, takže nemůžu mazat a když otevřu adresář, musím stisknout klávesu Escape (nebo jako retarda chvilku počkat, až to vyhledávací políčko samo zmizí), abych mohl pokračovat. Nezdá se mi to chytré. No co, vždy se dá ještě stisknout Ctrl+L a v adresním řádku nového Nautila je vše při starém. Když jsem (letmo) hledal bugy na toto téma, našel jsem pouze dřívější problémy s tím, že po otevření podadresáře nešlo už psaním vyhledávat vůbec. Nicméně i stávající chování považuji za bug, takže to případně zkusím ohlásit.

Těch drobných změn souvisejících s přechodem na GNOME 3 je víc, ventilovat bych chtěl příště přinejmenším vytváření rozšíření pro Nautilus 3 v Pythonu. Ale ještě tomu musím přijít pořádně na kloub, na stránkách gnome.org je dokumentace.. není :)

2 komentáře:

  1. Teď nevím, jestli tě ještě víc naštvu, nebo potěším, ale o této vlastnosti starého Nautila jsem ani nevěděl, díky za tip ;) daysleeper

    OdpovědětVymazat
  2. Jak bys mě mohl naštvat, evidentně jsem to nepsal úplně zbytečně :) Moc mě neštve ani ten Nautilus, neb nové Ubuntu mám zatím jen jako laboratorní krysu ve VBoxu, abych měl na co nadávat :D

    OdpovědětVymazat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.