středa 3. října 2012

Můj upgrade z Ubuntu 12.04 na 12.10 beta 2

Že mě Unity v Ubuntu 12.04 sere, protože je to nedodělek, to jsem již ventiloval dostatečně, nicméně už pár měsíců je jasné, že ve 12.10 bude situace podstatně lepší. O tolik lepší, že holt nezůstanu u LTS verze a opět se připojím k závodům v upgradování.
Už od první bety mám Ubuntu 12.10 na testovací peci a neobjevil jsem žádné závažné nedostatky (krom toho, že nešla nainstalovat Opera), jen mě štvalo, že to vypadá lépe, než můj hlavní systém. A protože jsem již v Ubuntu 12.04 na své domácí zábavní peci neměl co vylepšovat, řekl jsem si, že je na čase to zas trochu rozbít. No co, kdyžtak se to jen celé posere. A tak jsem stávající 12.04 naposledy aktualizoval a pak zadal do terminálu onen záludný příkaz...



do-release-upgrade -d

Po konečném potvrzení si Ubuntu stáhlo 1,7GB dat, čož zabralo asi 8 minut, pak to 10 minut instalovalo, načež to zahlásilo, že je hotovo. Mám SSD, ale takhle rychlé jsem to nečekal. Podíval jsem se na terminál blíž a bylo mi jasné, že tak laciné to nebude, prý nějaké chyby. Takže následovalo pár koleček s příkazy:

apt-get install -f
apt-get update
apt-get dist-upgrade

až jsem se nakonec po hodině dostal ke stavu, že již nebyly žádné další balíky k instalaci a ani žádné chyby.
Poté jsem restartoval celý systém, který naběhl zcela normálně, jen mi v přihlašovací obrazovce pindal, že má problém s nastavením druhého monitoru, což stačilo odentrovat (příležitostně vyřeším) a dále jsem se již normálně přihlásil do systému. Kterému chyběla tapeta a vůbec Plocha. Ale Unity fungovalo, aplikace šly spouštět.
Udělal jsem tedy standardní procedůru s odstraněním konfiguračních souborů a přesunul do zálohy adresáře .config, .compiz-1, gnome2. A hle, po restartu session byla plocha na monitoru. Nastavil jsem si tedy od začátku vše znovu, aby byl klid.

Takže v bodech, co mně osobně Ubuntu 12.10 přineslo v první hodině po upgradu:

Klady:
  • Lze nastavit vlastní barvu Dashe a Launcheru, nemusí být barveno podle tapety.
  • Compiz má opraven plugin Scale/Měřítko - umí již zobrazovat náhled všech oken ze všech ploch
  • Při přepínání ploch s pluginem Expo je možné na konkrétní plochu přepnout jednoduchým kliknutím levým tlačítkem myši, ne jen pravým, nebo dvojklikem, jako doposud
  • XBMC přestalo vytěžovat procesor na 100% svým GUI
  • XBMC s podporou XvBA začalo korektně přehrávat H.264 videa na FullHD monitoru. S výchozím fglrx ovladačem z repozitáře Ubuntu. Zdá se tedy, že se AMD konečně pochlapilo (ještě předevčírem jsem v to v předchozím příspěvku jen doufal). Popravdě nejdříve XBMC škubalo a ztrácelo snímky i bez akcelerace, ale po dalším restratu systému začalo fungovat naopak až podezřele dobře. Snad to vydrží.
  • Nic zásadního se na první pohled vyloženě neposralo :)
Zápory:
  • Stále není v Launcheru ošetřena situace, kdy máte dvě okna jedné aplikace na různých virtuálních plochách - přes Launcher se prostě k oknu na jiné ploše nedostanete. Náhled oken funguje jen pro okna na jedné ploše. Není to negativum oproti staré verzi, ale rozhodně mi to vadí.
  • Při přepínání monitorů se ztrácí na sekundárním monitoru panel, zobrazí se po vyvolání Dashe
  • Opera má drobné problémy s grafikou svého okna, zobrazované webové stránky jsou ale OK. Dá se to používat, ale je to blivné. Instalace Opery je z minulé verze Ubuntu. Jo, vyřeší to volba jiného vzhledu, mají rozbité téma pro GTK3
  • Přesunulo se mi ovládání oken z leva do prava a nejde to změnit běžným způsobem v Ubuntu Tweak. Jde to normálně přes gconftool:
    gsettings set org.gnome.desktop.wm.preferences button-layout "close,minimize,maximize:"
To jsou první dojmy, je skoro jisté, že ještě nějaké ty zajímavosti objevím. Také jsem zatím nezkoušel GNOME Shell, ani KDE. Pokračovat budu zas večír....

Jo je to good i po pár dnech, jen akcelerace videa se někdy podělá, ale dá se říct, že většinou to funguje, jak má.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Zkuste prosím při komentováni používat místo volby Anonymní volbu Název/adresa URL, kde vyplníte nějakou přezdívku, adresu zadávat nemusíte. Vědět, které příspěvky jsou od jednoho člověka, je fajn. Díky.

Pokud by se vám náhodou odeslaný komentář na stránce nezobrazil, vytáhnu ho z koše hned jak si toho všimnu. I Google spam filter se občas sekne.